En zo zat GMZ opeens in het 'experiment' van Osen Komura.
Eigenlijk was het vooral dat GMZ in eerste instantie dacht dat Osen - net als hij - de status van niet-menselijk wezen deelde, dat hij zich bij hem aansloot.
Gelukkig weet GMZ sinds de sultanapop ontmaskering echter ook dat er achter elke sociale reach out een doorwrochte marketingcampagne schuil kan gaan. Hij was er dan ook rap bij om voor de zekerheid de deeltjes van de identiteit van deze op het oog zo sympathieke Japanner binnen bijelkaar te googelen.
Uit de backtrack bleek dat er al hele fora aan Osen waren gewijd. Een blogger berekende zelfs dat Osen gemiddeld 1400 volgers per dag genereerde en dat deze -of gestoorde performance artiest of Rain Man- beter dus op zoek ging naar een andere hobby (dat kan je je ook afvragen bij deze gast natuurlijk, dacht GMZ).
Maar het gekonkel op de fora bracht een eenduidige conclusie; dit is je reinste Web 2.0 misbruik! De zoveelste BEN-achtige teaser campagne! En nog slechts een kwestie van tijd voordat ook Twitters wordt volgepompt met de nieuwste 'I'm expecting a raise..' spams van Flossie Cummins genaamde afzenders.
Zou het platform dat eens aan werd gekondigd als de nieuwe digitale broedplaats voor creatieven nu al zijn gekaapt door gehaaide marketing-pappies, vroeg GMZ zich af? Of is Osens experiment de ultieme poging te kruipen in het leven van meer dan 30.000 zielen om daar vervolgens baanbrekende wetenschappelijke conclusies uit te trekken over onze actuele sociale status quo?
Eigenlijk was het vooral dat GMZ in eerste instantie dacht dat Osen - net als hij - de status van niet-menselijk wezen deelde, dat hij zich bij hem aansloot.
Gelukkig weet GMZ sinds de sultanapop ontmaskering echter ook dat er achter elke sociale reach out een doorwrochte marketingcampagne schuil kan gaan. Hij was er dan ook rap bij om voor de zekerheid de deeltjes van de identiteit van deze op het oog zo sympathieke Japanner binnen bijelkaar te googelen.
Uit de backtrack bleek dat er al hele fora aan Osen waren gewijd. Een blogger berekende zelfs dat Osen gemiddeld 1400 volgers per dag genereerde en dat deze -of gestoorde performance artiest of Rain Man- beter dus op zoek ging naar een andere hobby (dat kan je je ook afvragen bij deze gast natuurlijk, dacht GMZ).
Maar het gekonkel op de fora bracht een eenduidige conclusie; dit is je reinste Web 2.0 misbruik! De zoveelste BEN-achtige teaser campagne! En nog slechts een kwestie van tijd voordat ook Twitters wordt volgepompt met de nieuwste 'I'm expecting a raise..' spams van Flossie Cummins genaamde afzenders.
Zou het platform dat eens aan werd gekondigd als de nieuwe digitale broedplaats voor creatieven nu al zijn gekaapt door gehaaide marketing-pappies, vroeg GMZ zich af? Of is Osens experiment de ultieme poging te kruipen in het leven van meer dan 30.000 zielen om daar vervolgens baanbrekende wetenschappelijke conclusies uit te trekken over onze actuele sociale status quo?
Frustratie alom en voer voor amateur Sherlock Holmes'.
Helaas is de waarheid is zoals wel vaker een stuk minder spannend dan de buzz, ontdekte GMZ.
Osen was op zoek naar een cheap dakkie boven d'r hoofd voor haar doe Europa in drie dagen trip, de Japanse stylo. GMZ denkt erover Osen binnenkort dan maar eens een bezoekje brengen op de hoek van de Ferdinand Bolstraat en de Ceintuurbaan. hehe.
Helaas is de waarheid is zoals wel vaker een stuk minder spannend dan de buzz, ontdekte GMZ.
Osen was op zoek naar een cheap dakkie boven d'r hoofd voor haar doe Europa in drie dagen trip, de Japanse stylo. GMZ denkt erover Osen binnenkort dan maar eens een bezoekje brengen op de hoek van de Ferdinand Bolstraat en de Ceintuurbaan. hehe.
No comments:
Post a Comment