Drie uur lang. Met hapjes en drankjes. In het Espace Commines, dezelfde ruimte waar Helmut Lang vroeger zijn shows gaf en waar onlangs de Belgische ontwerper Kris van Assche debuteerde. Hij vroeg de Belgische beeldend kunstenares Leen Persoons een decor te bouwen – want kleding is beter te zien als de modellen onderdeel zijn van een statische presentatie dan wanneer ze in een noodvaart over een plankier stiefelen, vindt Jan. Hij vroeg Ellis Faas, volgens Vogue een van de meest talentvolle visagisten van haar generatie, om de make up te doen. Martin Wentzel deed het haar, Roel Schagen en Victor de Bie deden de styling, Wiglius de Bie maakte foto’s. Eigenlijk was zijn hele Nederlandse team present. Inclusief zijn ouders, die zich de luxe gepermitteerd hadden wat eerder weg te gaan in plaats van met de nachtbus van hun zoon en zijn team mee te rijden. De belangrijkste recensies laten nog even op zich wachten en de modereportages in bladen komen pas maanden later, maar Taminiau heeft er een goed gevoel over. Hij heeft ze allemaal te woord gestaan, redacteuren van toonaangevende titels als l’Officiel, le Collezioni, de Franse en de Japanse Figaro, Senken Shimbaum en Seven Sea. En GMZ natuurlijk.
Tuesday, July 1, 2008
pakt die rust met Jan Taminiau
Drie uur lang. Met hapjes en drankjes. In het Espace Commines, dezelfde ruimte waar Helmut Lang vroeger zijn shows gaf en waar onlangs de Belgische ontwerper Kris van Assche debuteerde. Hij vroeg de Belgische beeldend kunstenares Leen Persoons een decor te bouwen – want kleding is beter te zien als de modellen onderdeel zijn van een statische presentatie dan wanneer ze in een noodvaart over een plankier stiefelen, vindt Jan. Hij vroeg Ellis Faas, volgens Vogue een van de meest talentvolle visagisten van haar generatie, om de make up te doen. Martin Wentzel deed het haar, Roel Schagen en Victor de Bie deden de styling, Wiglius de Bie maakte foto’s. Eigenlijk was zijn hele Nederlandse team present. Inclusief zijn ouders, die zich de luxe gepermitteerd hadden wat eerder weg te gaan in plaats van met de nachtbus van hun zoon en zijn team mee te rijden. De belangrijkste recensies laten nog even op zich wachten en de modereportages in bladen komen pas maanden later, maar Taminiau heeft er een goed gevoel over. Hij heeft ze allemaal te woord gestaan, redacteuren van toonaangevende titels als l’Officiel, le Collezioni, de Franse en de Japanse Figaro, Senken Shimbaum en Seven Sea. En GMZ natuurlijk.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment